Erinevad pulbrid ja segud kui toidukorra asendajad

Peab tunnistama, et söömine on inimestele pigem meeldiv tegevus, sest järjest kasvav ülekaal näitab maitsemeelte suurt rolli meie elu nautimisel.

Artikli koostas Kendra K Vaino, toitumisterapeut

Söömist saame vaadata kui tegevust, mille käigus varustame oma keha energia ja vajalike toitainetega. Teisest küljest on söömine ka sotsiaalne tegevus, traditsioon, nauding. Me tunneme suus erinevaid maitseid, tekstuure, temperatuure. Hambad peenestavad toitu, et toidu seedimist maos hõlbustada ja vältida raskustunnet.

Meie ümber on mitmeid kaalulangetuspulbreid, -sheike, -jooke, toidukorra asendajaid ja „imerohtusid“ mis lubavad kaalulangust.

Loogiliselt võttes - kui oleks selline imerohi, siis me ei võitleks ju enam ülekaaluga! Võtame aga nii, et KUI need viivadki soovkaaluni, mis saab siis edasi?

Naastes vanade toitumisharjumuste juurde jõuame paraku ka vana kaalu juurde tagasi. Mitmed toitumissuunad, dieedid, toiduainete välistamised, mis tervislikkuse sildi all järgi proovitakse, võivad aga kaasa tuua kehas toitaine puuduse. Ma mõtlen just mikrotoitaineid- vitamiine ja mineraalaineid. Jah, need on need, mis otseselt energiat ei anna, küll aga on üliolulised komponendid meie keha biokeemilistes protsessides. Meie organism on kui masinavärk, kus vitamiinid ja mineraalained mängivad rolli toitainete omistamises ja kus ühekülgne toitumine võib viia toitainevaegusesse ja sealt edasi juba erinevate tervisehädadeni. Jah, vitamiine ja mineraalaineid saab ka toidulisandina juurde tarbida, kuid see peaks olema vajaduspõhine ja ei asenda makrotoitainete suhtes tasakaalus toitumist.

Kaalulangetuse võti peitub eelkõige õigetes valikutes ja MOTIVATSIOONIS (ja sellest tulenevas järjepidevuses). Teadmised ilma motivatsioonita ei garanteeri alati tervislikke valikuid ja motivatsioon ilma teadmisteta tugineb pigem meelepärasele internetitarkusele, millel võib puududa teaduspõhisus. Siin ei aita ka erinevate pulbrite sissekühveldamine. Motivatsioon tuleb meie enda seest ja on suurim liikumapanev jõud. Nagu uusi teadmisi on võimalik omandada, nii on võimalik arendada ka enesemotivatsiooni.

Söömine on ainus „töö“, mis toidab. Ja meeldiv pealekauba! Oluline on osata teha enda jaoks kasulikke valikuid. Toitumisnõustaja/-terapeut annab soovitusi kehakaalu langetamiseks teile harjumuspäraste toiduainete baasil. Ma isegi pean veidi kohatuks ja ebaeetiliseks, kui diplomeeritud nõustaja/terapeut soovitab kaalulangetuspulbreid vmt. Mitmekesisus ja varieeruvus on see, mis tagab vaheldusrikkuse ja vajalikud toitained meie organismile.

Vaata ka:

https://www.toitumisteraapiakeskus.ee/terapeudid

https://foodandfitness.ee/teenused/enesejuhtimine-ja-teadlikkus-toitumises-2/

https://foodandfitness.ee/teenused/emotsionaalne-soomine/



Eelmine
Kuidas valida veepudelit
Järgmine
Lisa oma toidule vürtsi

Kirjuta esimene kommentaar

Email again: